אילינוי – המדינה ה-20 בארה”ב שמאשרת שימוש בקנאביס רפואי

אילינוי הצטרפה אמש לרשימת המדינות בארה”ב שאישרו שימוש במריחואנה לצרכים בריאותיים. 140 גרם מריחואנה בחודש יינתנו לסובלים מאחת מ-42 המחלות שברשימת ההתוויות.

הקנאביס הרפואי מתפשט ברחבי ארה”ב: רק בשבוע שעבר דווח כי ניו-המפשייר הפכה למדינה ה-19 שמאשרת שימוש בקנאביס למטרות רפואיות ואמש הצטרפה גם אילינוי לרשימה המכובדת.

פאט קווין, מושל מדינת אילינוי, חתם אמש על החוק החדש שאישר לגליזציה של קנאביס לשימוש רפואי ובכך הפך את אילינוי למדינה ה-20 בארה”ב שמאשרת שימוש במריחואנה למטרות בריאותיות.

מושל אילינוי פאט קווין
פאט קווין, מושל אילינוי

“לא משנה באיזו דת אתה מאמין, כולן תומכות בעזרה לחולים, לחלשים ולסובלים מכאבים,” אמר קווין. “כך שאני מאמין שאני עושה את הדבר הנכון עבור מדינת אילינוי.”

על פי החוק החדש, שייכנס לתוקפו בינואר 2014, יוכלו הסובלים ממגוון בעיות בריאותיות (רשימה של 42 מחלות כולל סרטן, איידס, טרשת נפוצה, פוסט טראומה, בחילות, לחץ, חרדה ועוד) לקבל אישור רשמי שיזכה אותם בכ-140 גרם מריחואנה רפואית בחודש (לשם השוואה, בישראל מקבלים בערך בין 30 ל-40 גרם בממוצע בכל חודש והאישור ניתן בעבור 5-7 מחלות בלבד).

את האישור ניתן יהיה לקבל אצל רופא אשר מכיר את המטופל ואת התיק הרפואי שלו. את הקנאביס הרפואי יוכלו המטופלים לרכוש באחד מ-60 בתי הממכר היעודיים שיהיו פזורים ברחבי המדינה ויפעלו תחת פיקוח ממשלתי מוסדר.

בשיקגו, העיר הגדולה ביותר במדינת אילינוי, אושרה בחודש יוני בשנה שעברה דה-קרימינליזציה של מריחואנה לשימוש עצמי. החוק החדש המיר את עונשי המעצר וההליכים הפליליים בקנסות שנעים בין 250 ל-500 דולר על החזקה של עד 15 גרם של מריחואנה. עישון בציבור, החזקת מריחואנה בקרבת בית ספר או פארק ציבורי ו/או החזקת מריחואנה ע”י קטינים עדיין ישארו תחת ההגדרה הפלילית. חלק מהכסף שיאסף מהקנסות יממן קמפיינים נגד שימוש בסמים בקרב בני נוער.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר